PreDIABETul se vindecă. Iată cum!

Cum știi dacă ești în prediabet și 5 METODE eficiente ca să SCAPI de el.
Dacă acest video te-a ajutat, abonează-te și apăsă pe clopoțel ca să primești notificări când postăm: https://www.youtube.com/c/Pacientul20/featured

Informațiile din acest video au fost VERIFICATE și VALIDATE MEDICAL de dr. Mihaela Vlăiculescu, medic primar Diabet, Nutriție, Boli metabolice, căreia îi multumim pentru ajutor. Pe doamna doctor o găsiți la Clinica ta de diabet, Clinica Diabnutrimed:
https://www.facebook.com/clinicadediabet?locale=ro_RO
http://www.clinicadediabet.ro/

Când se consideră ca este prediabet?
Se consideră prediabet atunci când valoarea glicemiei din sânge venos recoltat pe stomacul gol, după cel puțin 8 ore de repaus alimentar, este între 100 și 125 mg/dL. De la 126 în sus e diabet, la care NU vrei să ajungi, că doar nu oi fi defect!

Și de ce zic că e bine să-ți măsori periodic glicemia mai ales dacă ai factori de risc? Pentru că prediabetul NU DĂ SEMNE prevestitoare! Dacă ai SEMNE ca setea excesiva, urinarea frecventa, foame exagerata, vederea neclara atunci e grav, e musai sa mergi la medic pentru ca astea sunt deja semne de diabet.

Ramai pe loc si asculta, ca nu mai repet, cum faci sa scapi de prediabet!
Marele, imensul, uriașul avantaj pe care îl are prediabetul este că poate fi inversat. Și încă simplu. Mă rog, hai să nu bagatelizăm, că pentru cineva care are obiceiuri adânc înrădăcinate, nu e deloc ușor să-și schimbe stilul de viață, peste noapte, sub multe aspecte. Dar zic că e simplu în ideea că nu intră în hora medicamentelor, a tratamentelor, lucruri care te etichetează ca persoană bolnavă. Iată ce trebuie să faci ca să ieși din zona de prediabet. La concret.

Să mănânci „curat”
Ce înseamnă asta? Înseamnă să dai la spate grăsimile, carnea roșie, zahărul și alimentele procesate. Înseamnă să-ți construiești dieta pe legume și fructe cu indice glicemic scăzut, lactate și brânzeturi cu conținut scăzut în grăsimi, carne slabă, cereale integrale și grăsimi sănătoase. Sunt multe exemple de dat în privința alimentației și multe de spus, de asta e cel mai bine să ceri ajutorul unui nutriționist sau dietetician care îți poate concepe meniuri in funcție și de preferințele tale culinare. E important ca dieta să nu fie un chin, pentru că dacă e așa, nu o vei putea urma pe termen lung și-o să te întorci mâncând pământul la plăcerile interzise. Și un mic secret: e mai bine să ai 5-6 mese mici pe parcursul zilei decât 3 mese mari.

Să faci mișcare în mod regulat
Lucrul asta este esențial pentru a scădea glicemia și a crește sensibilitatea la insulină, pentru că mișcarea permite celulelor din corp să utilizeze insulina SI GLUCOZA mai eficient. Nu te da din prima zmeu-paraleu, că e risc să dai rateu. Ia-o încet: la început, câteva zile, ca încălzire, e destul dacă faci mișcare 15-20 de minute. Apoi, treptat, crești durata și intensitatea până ajungi la 30 de minute. Ideal ar fi 60. Cel puțin 5 zile pe săptămână.

Scapă de kilogramele în plus
Respectând cele două recomandări făcute anterior, slăbirea este consecința firească. Poți să ieși din zona de prediabet dacă pierzi 5 până la 10% din greutatea corporală.

Tratează-ți apneea de somn
Apneea de somn a fost asociată cu rezistența la insulină SI OBEZITATEA ABDOMINALA, deci trebuie neapărat să faci ceva în privința ei. Apnee de somn înseamnă oprirea repetată a respirației pe parcursul nopții, cu sforăit care fisurează structura de rezistentă a clădirii, cu senzație de sufocare, cu dureri de cap la trezire și somnolență pe parcursul zilei.

Lasă-te de fumat
Toți știm că fumatul crește riscul de boli de inimă și cancer pulmonar. Nu numai. Este și factor de risc pentru rezistența la insulină, prediabet și diabet de tip 2.

NU UITA INSA CA ORICAND TE REAPUCI DE – RELELE OBICEIURI DE DINAINTE – PREDIABETUL VA RE-APAREA


Facebook: https://www.facebook.com/Pacientul20
Instagram: https://www.instagram.com/pacientul2.0/
TikTok: https://www.tiktok.com/@_pacientul2.0
EHealthRomania: https://ehealthromania.com/

Bun venit pe canalul Pacientul2.0! Aici afli despre SĂNĂTATE PE LIMBA TA și TOATE materialele sunt validate medical. Publicăm săptămânal despre sănătate pe subiecte cum ar fi nutriție, cancer, diabet, hipertensiune, glicemie, dar și interviuri cu doctori din diverse specialități ale medicinei precum oncologie, cardiologie, endocrinologie.

Dacă acest video te-a ajutat, abonează-te și apăsă pe clopoțel ca să primești notificări când postăm: https://www.youtube.com/c/Pacientul20/featured

#romania #sanatate #diabet

Comentează

Your email address will not be published. Required fields are marked *