Cele mai bune 13 Fructe pentru DIABET

Este consumul de fructe INTERZIS celor diagnosticați cu diabet? Nu toate fructele au un conținut de zaharuri atât de mare încât să-ți creeze probleme grave.
Dacă acest video te-a ajutat, abonează-te și apasă pe clopoțel ca să primești notificări când postăm: https://www.youtube.com/c/Pacientul20/featured

Glicemia normală în funcție de vârstă, sex și dacă suferi sau nu de diabet:
https://www.youtube.com/watch?v=-E53nwKqjwY&t=264s


Potrivit Asociației Americane a Diabetului, multe tipuri de fructe sunt pline de vitamine și minerale care sunt chiar bune dacă suferi de această afecțiune. Și nu doar vitamine și minerale ci și fibre, nutrient care ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge dar și la scăderea riscului de apariție a diabetului de tip 2 la persoanele predispuse îmbolnăvirii.
Unele fructe au un indice glicemic mai mare decat altele, ceea ce le face să fie evitate de la consum. În această categorie se află pepenele verde (indice glicemic 72), ananasul (66), mango și papaya (amândouă 60).
Dar, chiar și așa, ca în cazul oricărui alt aliment, nu doar referitor la fructe, lucrurile cele mai importante, chiar esențiale, sunt calculul numărului de carbohidrați și DIMENSIUNEA PORȚIEI consumate. Și neapărat de subliniat: fructe întregi, proaspete sau congelate. Nu sucuri din fructe, nu fructe uscate! Fructele uscate (curmale, stafide, caise, smochine) prin procesul de deshidratare devin și mai dulci, și mai bogate în carbohidrați, cu și mai multe calorii.

Uite ce fructe sunt bune pentru diabet:
1. Merele
Cu precizarea că este de preferat să fie alese soiurile de mere verzi, care sunt puțin mai acrișoare. Merele au un conținut ridicat de fibre și cea mai mare parte a lor se află în coajă, așa că e bine să fie consumate cu tot cu ea. De asemenea sunt bogate în vitamina C.

2. Perele
Pline de fibre și constituie o alegere excelentă pentru o gustare.

3. Bananele
Când cumperi banane alege-le pe cele incomplet coapte. Care au coaja pe alocuri încă verde. Pe măsură ce bananele se coc, crește conținutul lor de zahăr.

4. Portocalele
Da, chiar și portocalele super-dulci au loc în dieta unei persoane cu diabet. Indicele glicemic este 44, fiind deci considerat unul mic. Un indice glicemic moderat este situat între 50 și 70, iar ce trece de 70 este unul mare.

5. Piersicile
Unele cercetări relativ recente ar fi ajuns la concluzia că piersicile (alături de ruda lor cheală, nectarinele dar și de prune) conțin niște compuși bioactivi care combat diabetul zaharat.

6. Cireșele
Pline de antioxidanți care ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge și cu un indice glicemic 22, cireșele sunt bucurie-n farfurie.

7. Pepenele galben
Mai cuminte la încărcatura glicemică decât pepenele verde.

8. Kiwi
Sărăcia aia mică și păroasă de arată ea ca un cartof cu nanism, n-ai văzut cât de puțin zahăr are și câtă vitamina C încape-n el.

9. Căpșunele
Le speli, umpli o cană cu ele și le razi până la ultima codiță.

10. Murele
Datorită conținutului lor de antioxidanți, toate fructele de pădure sunt o alegere excelentă pentru persoanele care suferă de diabet, dar murele au mai mult decât dublul conținutului de fibre al mai popularei sale verișoare, căpșuna.

11. Afinele
Superaliment pentru diabet! Au fost chiar supranumite insulina vegetală pentru efectele lor excepţionale în scăderea glicemiei şi reglarea nivelului lipidelor.

12. Grepfrutul
Bogat în fibre solubile, vitamina C, betacaroten, licopen și cu un index glicemic 25, grepfrutul este iscusit în a crește sensibilitatea la insulină și în menținerea controlului asupra nivelului ei.

13. Prunele
Înrudite cu piersicile, nectarinele și caisele, la prune le-au ieșit vorbe bune (din gura cercetătorilor japonezi, pe ăștia n-ai cum să nu-i crezi), că ar reduce nivelul de zahăr din sânge. Și al trigliceridelor.


00:00 – 00:40 Ai voie să mănânci fructe?
00:40 – 02:06 Nu toate fructele sunt interzise
02:06 – 02:38 Mere
02:38 – 02:59 Pere
02:59 – 03:18 Banane
03:18 – 03:44 Portocale
03:44 – 04:09 Piersici. Combat diabetul
04:09 – 04:27 Cireșe
04:27 – 04:44 Pepene galben
04:44 – 05:00 Kiwi. Foarte puțin zahăr.
05:00 – 05:13 Căpșune
05:13 – 05:33 Mure
05:33 – 05:44 Afine. Insulina vegetală.
05:44 – 06:00 Grepfrut
06:00 – 06:25 Prune
06:25 – 06:44 Te abonezi?

#fructediabet #diabetzaharat #diabetnutritie


Bun venit pe canalul Pacientul2.0! Aici afli despre SĂNĂTATE PE LIMBA TA și TOATE materialele sunt validate medical. Publicăm săptămânal despre sănătate pe subiecte cum ar fi nutriție, cancer, diabet, hipertensiune, glicemie, dar și interviuri cu doctori din diverse specialități ale medicinei precum oncologie, cardiologie, endocrinologie.

Dacă acest video te-a ajutat, abonează-te și apăsă pe clopoțel ca să primești notificări când postăm: https://www.youtube.com/c/Pacientul20/featured

Facebook: https://www.facebook.com/Pacientul20
EHealthRomania: https://ehealthromania.com/
Instagram https://www.instagram.com/pacientul2.0/

Comentează

Your email address will not be published.