7 GREȘELI care-ți distrug Coloana Vertebrală

Vei afla ce obiceiuri zilnice îți afectează coloana și cum să le REZOLVI.
Dacă acest video te-a ajutat, abonează-te și apăsă pe clopoțel ca să primești notificări când postăm: https://www.youtube.com/c/Pacientul20/featured

Textul a fost verificat și VALIDAT MEDICAL de domnul Bogdan Goga, fizioterapeut. Domnul Bogdan Goga este fondatorul centrului @Terapie pentru Mișcare : https://terapiepentrumiscare.ro/

Te-ai gândit vreodată că starea ta generală de sănătate depinde și de funcția normală a coloanei vertebrale? Te-ai întrebat măcar o dată dacă o postură statică prelungită (ultimele studii spun că nu există incorectă sau corectă) a corpului te poate afecta în vreun fel? Ei, să știi că da, te afectează. Le dă de furcă mușchilor și ligamentelor să mențină corpul îin echilibru, iar efortul pe care îl fac poate fi cauza durerilor de spate și deformării coloanei vertebrale, durerilor de mușchi, de mâini, picioare și de cap, este cauza oboselii, amețelilor, tulburărilor de somn, anxietății, dereglării circulației periferice, a scăderii memoriei și concentrării și a stării de nervozitate.


STAI COCOȘAT – poziția asta este total împotriva alinierii naturale a coloanei vertebrale. Aplecarea în față a umerilor pune mai multă presiune pe partea inferioară a spatelui și practic declanșează o reacție în lanț. În mod natural coloana este curbată dacă o privim din lateral(că nu e dreaptă băț!), dar aplecarea umerilor exagerează această curbare din partea ei superioară, îți trage gâtul și capul într-o înclinare anterioară și poate chiar să ducă și la încovoierea întregii coloane și a bazinului.

PETRECI MULT TIMP CU PRIVIREA ÎN JOS – Noi nu ne dăm seama, dar capul este greu, și înclinat în față el pune multă tensiune pe mușchii gâtului și părții superioare a spatelui, când normal este ca privirea să fie paralelă cu solul și greutatea capului să fie astfel susținută frățește, în mod egal, de toți mușchii coloanei vertebrale. Dacă lucrezi la laptop folosește un suport special așa încât ecranul să fie la nivelul ochilor. Sau pune niște cărți sub el dacă nu ai suport. Cu telefonul, la fel.

FOLOSEȘTI O TASTATURĂ DE MĂRIME GREȘITĂ
Atunci când folosești tastatura, antebrațele ar trebui să fie sprijinite pe suprafața pe care se află aceasta, cu coatele atârnand drept în jos, pe lateral, nu întinse într-un unghi larg (pentru că ar face ca pieptul să se deschidă prea mult și să iasă în față) dar nici prea apropiate (pentru că brațele și umerii se vor trage unul spre celălalt). Tastatura trebuie să fie pe măsura utilizatorului: mai mare pentru persoanele mai late în umeri și piept, și mai mică pentru pigmei.

DORMI PE O SALTEA NEPOTRIVITĂ (asta-s eu!) – Nu există saltea ideală universală. Asta ține de felul în care dormi și dacă ai deja dureri de spate. Dormitul pe burtă este cel mai bun pentru menținerea curburilor coloanei, deoarece creează cel mai bun repaus pentru mușchii spatelui. Mai mult pe burtă respiri cel mai eficient și drept urmare ai cel mai odihnitor somn. Bine, dacă poți sta pe burtă.

ÎȚI SUPRAÎNCARCI GEANTA
Greutatea genții îți forțează spatele și solicită mușchii care în mod normal s-ar fi ocupat de susținerea coloanei vertebrale. Atenție la copii și la ghiozdanele grele și purtate, la fel, pe un umăr sau în mână. Nu e bine să fie purtare asimetric.

PORȚI TOCURI ÎNALTE
Știm și că suferă femeia la frumusețe. Dar suferă și mușchii din partea inferioară a spatelui, este afectată și coloana, și postura. Ura! Uraaa! Fii atentă: dacă ești obligată să porți tocuri la birou, lasă pantofii ăia acolo și poartă-i numai acolo.

MERGI CU O BICICLETĂ PROST REGLATĂ
Sigur că mișcarea, sub toate formele ei, inclusiv mersul pe bicicletă, este minunată. Dar nu trebuie să faci asta ca cicliștii profesioniști, în poziția aia atât de aplecată încât dai să muști din ghidon. Ca să stea în siguranță în acea poziție, sportivii se antrenează la greu și sigur nu e cazul tău. Și dacă stai prea aplecat, și dacă stai prea pe spate, amândouă situațiile vor deveni dureroase pentru tine și-ți faci mai mult un rău decât un bine.



Facebook: https://www.facebook.com/Pacientul20
Instagram: https://www.instagram.com/pacientul2.0/
TikTok: https://www.tiktok.com/@_pacientul2.0
EHealthRomania: https://ehealthromania.com/

Bun venit pe canalul Pacientul2.0! Aici afli despre SĂNĂTATE PE LIMBA TA și TOATE materialele sunt validate medical. Publicăm săptămânal despre sănătate pe subiecte cum ar fi nutriție, cancer, diabet, hipertensiune, glicemie, dar și interviuri cu doctori din diverse specialități ale medicinei precum oncologie, cardiologie, endocrinologie.


00:00 – 01:30 Poziția coloanei AFECTEAZĂ sănătatea
01:30 – 02:26 Stai cocoșat
02:26 – 03:50 Ai privirea în jos
03:50 – 04:35 Tastatură de mărime greșită
04:35 – 05:30 Saltea nepotrivită
05:30 – 06:09 Geantă supraîncărcată
06:09 – 07:09 Porți tocuri înalte
07:09 – 07:39 Bicicletă prost reglată
07:39 – 08:47 Soluții


#sanatate #romania

Comentează

Your email address will not be published.