3 meniuri și 10 alimente care te scapă de CONSTIPAȚIE

Află ce Alimente la îndemână ÎȚI FAC BINE atunci când ești constipat și o PREVIN în viitor + meniuri sănătoase.

Ce spun FORMA și CULOAREA SCAUNULUI despre sănătatea ta:
https://youtu.be/EV9YAWxwf9E

Îi mulțumim domnului Dr. Șerban Damian, nutriționist, care a VALIDAT MEDICAL textul acestui video. Pe domnul doctor îl găsiți și pe YouTube:
https://www.youtube.com/c/SuperfitDoctorDamian

Ei, sigur că găsești la farmacie tot felul de produse cu efect laxativ, și le poți cumpăra și fără prescripție medicală. Și cei mai mulți chiar asta și fac, pentru că este o metodă rapidă și laîndemână de rezolvare cât de cât a problemei. Dar această soluție este bună numai în caz de urgență, în constipația ocazională, nu în cea cronică. Laxativele care se eliberează fără prescripție medicală și sunt laîndemâna oricui, chiar dacă la început sunt eficiente, folosite pe termen lung ele pe de o parte pot agrava constipația, iar pe de altă parte să dea dependență. Și mai sunt și alte chestii nașpa de care se fac vinovate laxativele utilizate așa – pe cuvânt! – parcă fără discernământ! Grăbind tranzitul, fie îți dau afară din organism și niște minerale, fie impiedică intestinul subțire să le absoarbă (și ne referim aici la calciu și la vitamina D), ceea ce duce la diminuarea masei osoase. Unde mai pui că prea mult sârg în luat laxative poate să duca în diaree, iar diareea se lasă cu deshidratare și ia uite cum dintr-un necaz dai în altul, la polul opus, la fel de mare. Ce alternativă există la purgative? O hidratare satisfăcătoare și o dietă care să includă alimente capabile să înmoaie scaunul, să îi dea volum, să scadă timpul de tranzit și să crească frecvența… întronărilor.

1.Prunele uscate
Sunt șefe pe eficacitate! Superputerea lor este dată de conținutul de fibre. Fibrele insolubile cresc cantitatea de apă din scaun, deci îi măresc volumul, iar cele solubile sunt fermentate în colon pentru a produce acizi grași cu lanț scurt, care, de asemenea, pot crește greutatea scaunului. Și mai conțin si compuși fenolici, care stimulează bacteriile intestinale benefice.

2.Merele
Bogăție de fibre și în ele, nu mai puțin de 4,8 g într-un măr de cam 200 de grame. Mâncat cu tot cu coajă! Merele conțin, de asemenea, pectină, care este fermentată rapid de bacterii pentru a forma acizi grași cu lanț scurt, care pot atrage apa în colon, înmuind scaunul și scăzând timpul de tranzit intestinal.

3.Perele
Perele sunt deosebit de bogate în fructoză și sorbitol. Fructoza este un tip de zahăr pe care organismul nu îl absoarbe tocmai bine. Asta înseamnă că o parte din fructoză ajunge în colon, unde atrage apa prin osmoză, stimulând o mișcare intestinală.

4.Kiwi
Nu doar fibrele din kiwi combat constipația. Se presupune că o enzimă cunoscută sub numele de actinidină este, de asemenea, responsabilă de efectele pozitive ale acestui fruct asupra motilității intestinale.

5.Citricele
Portocale, grapefruit, mandarine și se umflă fibra-n tine, au și căcălau pectina. Hai că-l scoatem la lumină!

6.Verdețurile
Spanac, varză de Bruxelles și broccoli. Păi să vezi tranzit. Să te ții!

7.Topinamburul și cicoarea
Sunt surse importante de inulină, un tip de fibre solubile și totodată prebiotice care promovează sănătatea digestivă.

8.Smochinele
80 de grame de smochine uscate conțin 7,9 grame de fibre, adică aproape o treime din doza zilnică recomandată. Și pe lângă fibre mai conțin și o enzimă numită ficină, cu efecte senzaționale asupra funcției intestinale.

9.Semințele de in
Fibrele insolubile din ele acționează în intestinul gros ca un burete, reținând apa, mărind volumul și înmuind scaunul.

10.Tărâțele de ovăz
Tărâțele de ovăz sunt învelișul exterior al boabelor de ovăz și contin semnificativ mai multe fibre decat boabele.

Vezi în video variantele de meniu!

Facebook: https://www.facebook.com/Pacientul20
Instagram: https://www.instagram.com/pacientul2.0/
TikTok: https://www.tiktok.com/@_pacientul2.0
EHealthRomania: https://ehealthromania.com/

Bun venit pe canalul Pacientul2.0! Aici afli despre SĂNĂTATE PE LIMBA TA și TOATE materialele sunt validate medical. Publicăm săptămânal despre sănătate pe subiecte cum ar fi nutriție, cancer, diabet, hipertensiune, glicemie, dar și interviuri cu doctori din diverse specialități ale medicinei precum oncologie, cardiologie, endocrinologie.

Dacă acest video te-a ajutat, abonează-te și apăsă pe clopoțel ca să primești notificări când postăm: https://www.youtube.com/c/Pacientul20/featured


00:00 – 00:50 Ce afli din video
00:50 – 01:53 Constipația cronică
01:53 – 03:09 LAXATIVELE: cât de „bune” sunt de fapt?
03:09 – 03:25 Alternative la purgative – EXPLICATE
03:25 – 03:53 Prune uscate
03:53 – 04:17 Mere
04:17 – 04:44 Pere
04:44 – 04:59 Kiwi
04:59 – 05:18 Citrice
05:18 – 05:29 Verdețuri
05:29 – 05:46 Topinambur și cicoare
05:46 – 06:11 Smochine
06:11 – 06:27 Semințe de in
06:27 – 06:42 Tărâțe
06:42 – 07:55 Variante de MENIU


#sanatate #constipatie #romania

Comentează

Your email address will not be published.