Durerile de Spate: Cauze si Simptome

Durerile de Spate: Cauze si Simptome. In acest video vorbim despre cauzele si simptomele durerilor de spate. Daca ti-a placut acest video, nu uita sa te abonezi si sa apesi pe clopotel pentru notificari: https://www.youtube.com/c/Pacientul20/featured

00:00 – 04:31 Durerile de Spate
Spatele este împărțit în două zone: superioară și lombară. Durerile din partea superioară, și cele din aia lombară, nu sunt o afecțiune în sine ci adesea un simptom, o manifestare a unei boli.

Spatele uman este compus dintr-o structură complexă de mușchi, ligamente, tendoane, discuri și oase, care funcționează împreună pentru a susține corpul și a permite deplasarea. Segmentele coloanei vertebrale sunt amortizate cu „tampoane” asemănătoare cartilajului, numite discuri.
Oricare dintre aceste componente pot duce la dureri de spate, dar există și situații în care cauza rămâne neclară.

Când durerile de spate sunt simptomul unei probleme serioase:

04:32 – 04:50 Discuri intervertebrale rupte
Fiecare vertebră din coloană este amortizată de un disc. Dacă acesta se rupe se va exercita o presiune mai mare asupra unui nerv, rezultând durere.

04:51 – 05:13 Discuri intervertebrale bombate
La fel ca cele rupte, un disc bombat poate pune o presiune mai mare asupra unui nerv. Când durerea este puternică și ascuțită, coboară prin fese și de-a lungul spatelui piciorului, aia e durerea cauzată de un disc bombat care apasă pe nervul sciatic.

05:14 – 05:21 Îngustarea spațiului din jurul măduvei spinării
Afecțiune cunoscută sub denumirea de stenoza coloanei vertebrale.

05:22 – 05:32 Osteoartrita
Boala provoacă dureri în zona lombară și probleme ale articulațiilor șoldurilor.

05:33 – 05:45 Curbura anormală a coloanei vertebrale
O curbare neobișnuită a coloanei vertebrale (scolioza, cifoza, lordoza) are ca și consecință durerile de spate.

05:46 – 05:59 Osteoporoză
Această afecțiune osoasa degenerativă afecteaza inclusiv vertebrele coloanei, care devin poroase și fragile, ceea ce crește riscul de fracturi de compresie.

06:00 – 6:06 Probleme renale
Calculii renali sau infecția la rinichi pot provoca dureri de spate.

06:07 – 06:17 Infecții
Bolile inflamatorii pelvine, afectarea vezicii urinare și zona Zoster au printre simptome și durerile de spate.

06:18 – 06:25 Cancerul coloanei vertebrale
Existența unei tumori pe coloana vertebrală, care apasă pe un nerv, provoacă dureri de spate.

06:26 – 06:40 Tulburări de somn
Persoanele care suferă de tulburări de somn sunt mai susceptibile de a suferi dureri de spate, comparativ cu cei care dorm de rup patul în două.

Mergi la medic dacă ai amorțeli, simți furnicături și ai dureri de spate care nu trec nici dacă te odihnești, dacă îți amorțesc picioarele, dacă ai stări de slăbiciune, febră și scazi inexplicabil în greutate. Desigur, după o căzătură care ți-a afectat spatele va trebui musai să te vadă doctorul. Poate scapi cu niște antiinflamatoare, comprese pe zona dureroasă și odihnă, dar poate că ai nevoie de medicamente mai puternice, de kinetoterapie sau chiar intervenție chirurgicală.

06:41 – 09:47 Cum sa previi durerile de spate:

*Ai grijă la greutatea corporală.

*Menține-ți postura corectă. Poziție verticală, capul orientat înainte, greutatea distribuită egal pe ambele picioare. Păstreaza picioarele drepte și capul în linie cu coloana vertebrală.

*Controlează poziția în șezut. Dacă petreci multe ore pe scaun, asigură-te ca scaunul are sprijin la spate și brațe și o bază pivotantă. Ține genunchii și șoldurile la același nivel, folosind un scaun pentru picioare. Dacă lucrezi la computer, ai grijă ca antebrațele să se afle la orizontală iar coatele în unghi drept.

*Asigură-te că ai o dietă corectă, care include suficient calciu și vitamina D, necesare sănătății oaselor.

*Practică regulat exerciții fizice cu impact redus. Ajută la întărirea mușchilor spatelui dar și la controlul greutății.

*Ai grijă cum ridici greutăți. Folosește-te de picioare, lăsâdu-te pe vine pentru a ridica obiecte grele, nu de spate prin aplecare. Când vrei să miști lucruri, decât să le tragi mai bine le împingi.

*Păstrează poziția corectă în timp ce conduci, sprijinindu-ți spatele de scaun. Asigură-te că oglinzile sunt corect poziționate. In călătoriile lungi oprește des și fă câțiva pași, plimbă-te.

*Investește într-o saltea de calitate, care să-ți mențină coloana dreaptă și în același timp să-ți susțină greutatea umerilor și a feselor.


Bun venit pe canalul #Pacientul2.0! Aici afli despre SĂNĂTATE PE LIMBA TA și TOATE materialele sunt validate medical. Publicăm saptamanal despre sanatate pe subiecte cum ar fi nutritie, cancer, diabet, hipertensiune, glicemie, dar și interviuri cu doctori din diverse specialități ale medicinei precum oncologie, cardiologie, endocrinologie.

Dacă acest video te-a ajutat, aboneaza-te și apăsă pe clopotel ca sa primesti notificari cand postam https://www.youtube.com/c/Pacientul20/featured

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *