Reducerea STRESULUI. 9 metode DOVEDITE

STRESUL e un factor principal al problemelor noastre. Hai să vedem cum îl putem DIMINUA!
Dacă ţi s-a părut util acest video, nu uita să te abonezi şi să apeşi pe clopoţel pentru notificări: https://www.youtube.com/c/Pacientul20/featured


00:00 – 00:51 intro
00:51 – 02:56 Ai motive să fii stresat?
02:56 – 03:55 Soluțiile diferă
03:55 – 09:36 Metode eficiente și dovedite
09:36 – 10:07 Redu stresul Laurei!


De la provocări minore până la crize majore, stresul se zice că face parte din viață. Și dacă circumstanțele în care el se produce nu pot fi întotdeauna controlate, măcar ai putea să îl gestionezi. Hai să vedem câteva strategii, cele care au demonstrat că în cele mai multe cazuri pe bune că funcționează.
1.Respiră profund
Dacă vei pune în aplicare respirația profundă, aceasta te va ajuta să activezi sistemul nervos parasimpatic, cel care controlează răspunsul de relaxare. Tragi adânc aer în piept cât numeri încet până la 3. Plămânii se extind, și burticuța se umflă. Îți ții respirația o secundă și expiri încet pe nas în timp ce iar numeri până la 3. Asta te ajută să încetinești ritmul cardiac și să te simți mai liniștit.
2.Evadează în imagini ghidate
Cum ar veni, trimiți mintea în vacanță. Adică închizi ochii și te imaginezi în locul în care te simți tu cel mai fericit și te gândești la toate experiențele senzoriale asociate. Fiecare cu fericirea lui. Important e să păcălești stresul.
3.Ascultă muzică
O muzică instrumentală, cu un ritm lent, are efect relaxant asupra corpului prin scăderea tensiunii arteriale, a ritmului cardiac și a nivelului hormonilor de stres. Dar până la urmă, indiferent de gen, este eficient să asculți muzica pe care o preferi, cea care îți place ție.
4. Inspiră arome
Aromaterapia are beneficii reale în ameliorarea stresului. Chiar există studii care sugerează că anumite mirosuri pot modifica activitatea undelor cerebrale și pot reduce hormonii stresului. Când spun arome înseamnă fie din difuzoare pentru uleiuri esențiale, fie prin lumânări parfumate, fie chiar produse de îngrijire cum sunt gelurile de duș sau cremele de corp cu mirosul care îți place.
5.Plimbă-te
Nu cu mașina. Cu picioarele tale. Deși, dacă stau să mă gândesc, pe unii chiar îi relaxează să conducă. Dar lasă, mai bine pe jos, că mișcarea este un medicament anti-stres cu efect rapid. Dacă ești la serviciu și ai o sarcină stresantă de rezolvat, plimbă-te. Prin birou, prin clădire, în jurul ei, pe unde poți, pe unde vrei, ca să te mai eliberezi de stres.
6.Colorează
Nu râde! Cărțile de colorat pentru oameni mari și stresați au câștigat super-popularitate din motive întemeiate. S-a dovedit că nivelurile de anxietate scad semnificativ la persoanele care colorează în special desene geometrice complexe.
7.Îmbrățișează
Atingerea fizică este magică. Îmbrățișarea poate fi deosebit de benefică, pentru că atunci când îmbrățișezi pe cineva drag se eliberează oxitocina, hormonul fericirii. Cei care se află într-o relație, care au partener/parteneră se pot lăsa duși mai departe de oxitocină, pâna exorcizează tot stresul. O veste bună pentru singuratici: la reducerea stresului și a anxietății e bună și interacțiunea cu un animal de companie, pentru că și el este capabil să schimbe dispoziția.
8.Construiește-ți o dietă echilibrată
E chiar serios aspectul ăsta! În perioadele de stres există tentația de a mânca pe acest fond emoțional alimente bogate în zahăr sau în grăsimi. Sau ambele. Când nivelul de zahar din sânge scade, anxietatea și stresul sunt resimțite și mai puternic. O dietă sănătoasă ajută la combaterea stresului pe termen lung, iar din ea n-ar trebui să lipsească tripleta ouă-avocado-nuci.
9.Ia în considerare remedii naturale
Cât de cât, au și plantele ceva eficiență în combaterea stresului. Mai un ceai verde sau de rădăcină de valeriană, de salvie sau rozmarin, mai o tinctură de rădăcină de rhodiola. Chiar și suplimente cu Omega-3 poți să iei dacă vrei.

#stres #reducerestres #strestratament


Bun venit pe canalul Pacientul2.0! Aici afli despre SĂNĂTATE PE LIMBA TA și TOATE materialele sunt validate medical. Publicăm saptamanal despre sanatate pe subiecte cum ar fi nutritie, cancer, diabet, hipertensiune, glicemie, dar și interviuri cu doctori din diverse specialități ale medicinei precum oncologie, cardiologie, endocrinologie.

Dacă acest video te-a ajutat, aboneaza-te și apăsă pe clopotel ca sa primesti notificari cand postam https://www.youtube.com/c/Pacientul20/featured

Facebook: https://www.facebook.com/Pacientul20
EHealthRomania: https://ehealthromania.com/
Instagram https://www.instagram.com/pacientul2.0/

Comentează

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *